Potraviny harmonizující hormony a zmenšující pas

Jaká bude první věc, když se řekne hormonální nerovnováha?

Možná si hned vzpomenete na ženy, které procházejí menopauzou, i když hormonální změny ovlivňují každého od narození až do smrti. Nejvýraznější změny se dějí, když je ženě kolem 40 až 50 let. Ale první příznaky můžete pozorovat již kolem 35. roku. 

Ve skutečnosti jsou u mnoha žen podporovány dřívější projevy těchto změn nejen kvůli znečištění, toxinům a xenoestrogenům (syntetické chemické látky, které působí jako estrogen v těle), ale díky stavě a životnímu stylu.

Jedním z nejčastějších symptomů hormonální nerovnováhy je stálé zvýšení tělesné hmotnosti - je jasné, že je v takovém případě docela náročné udržovat zdravou tělesnou hmotnost. 

Když je váš endokrinní systém pod stresem, může to způsobit nedostatečnou výrobu určitých hormonů spolu s nadprodukcí jiných, jako je např. kortizol. To povzbudí tělo k tomu, aby ukládalo tuk do budoucna, včetně vytvoření většího množství břišního tuku. 

A to není vše - můžete trpět únavou, díky čemuž je těžké získat motivaci k tréninku, stejně jako zvýšenými chutěmi, zažívacími problémy, úzkostí, podrážděností, depresí a nespavostí. Pokud se všechny tyto problémy spojí, dostat se do formy a zůstat v ní, se zdá prakticky nemožné. 

Není to frustrující?
Ale ještě není třeba se vzdávat. Je tu totiž i dobrá zpráva.

 

Pokud chybí některé živiny, vzniknou hormonální problémy, protože tělo nemá vše potřebné k výrobě hormonů.

 

Konzumace některých potravin může pomoci harmonizovat hormonální nerovnováhu.

 

Zdravé tuky jsou jedním z nejdůležitějších faktorů pro hormonální rovnováhu. Dlouhá léta jste možná slyšeli, že každý tuk je špatný a všechno nízkotučné je zdravé. Ale to není pravda.
Zdravé tuky jsou nutné pro výrobu a udržení správné hormonální funkce. To proto, že hormony se vyrábějí za asistence některých mastných kyselin a cholesterolu. Pokud vám chybí tyto živiny, vzniknou hormonální problémy, protože tělo nemá vše potřebné k jejich výrobě. Což je vlastně logické. 

Máte-li stravu založenou na zdravých tucích harmonizujících hormony, čistých bílkovinách, léčivých bylinách i ovoci a zelenině plné antioxidantů, bude vaše tělo prospívat a lépe dosáhnete snížení váhy.

Zdravé tuky pocházejí z potravin jako je kokosový olej, který obsahuje kyselinu laurovou. Kyselina laurová je velmi prospěšná pro hormonální produkci. Zároveň nabízí rychlý zdroj energie spolu se stimulací metabolismu.

Avokádo je nejen plné vlákniny, draslíku, vitamínů B, kyseliny listové a hořčíku, ale je i plné zdravých tuků, které pomáhají tělu vstřebávat a využívat živiny. Všechny jsou velmi důležité pro udržení správné hormonální rovnováhy.

Oleje jako je olej z konopných semínek, olivový olej a lněný olej, ořechy i semena nabízejí také zdravé tuky.

Samozřejmě, že je také nutné si uvědomit, že tyto potraviny je třeba konzumovat s mírou

Nezapomeňte rovněž na nasycené tuky obsahující dietetický cholesterol (nezaměňovat za cholesterol ve vaší krvi!) - jeho ideální hladiny jsou kritické nejenom pro správnou tvorbu sexuálních hormonů (testosteron, DHEA, estrogen, progesteron, pregnenalon), ale i pro tvorbu vitamínu D, správné funkce mozkových synapsí, atp.!  Kvalitní máslo, ghee, sádlo nebo žloutky vajec od nosnic z volného odchovu - to vše bude ta správná volba.

 

Čistý protein je obsažen v takových potravinách jako jsou fazole, semena, quinoa, ryby z volného odchytu, vejce od slepic z volného chovu (protiklad klecového chovu), hovězí od volně se pasoucích krav, či krůtí a kuřecí od zvířat z volného chovu
 

Co se týká silných antioxidantů, zvažujte tmavě zelenou nebo jasně zbarvenou variantu - příkladem je kapusta, špenát, brokolice, mrkev, rajčata a papriky - zelená, žlutá, oranžová i červená!
 

Nezapomeňte také jídlo správně okořenit. Existuje totiž řada bylin a koření, které disponují léčivými vlastnostmi, které mohou pomoci udržet tyto hormony v rovnováze: kmín, kurkuma, kajenský pepř, zázvor a skořice.
 

Dáte-li svému tělu všechny živiny, které potřebuje, tak přirozeně přispějete k hormonální rovnováze!

 

Zdrojdanettemay.com

 

Kategorie: 
Obrázek uživatele Veronika Novotná

O autorovi

Výživová poradkyně se zaměřením na výživové i zdravotní potíže u dětí, dospělých i seniorů. 

"Nechť strava je tvojí medicínou." Hippokratés